Школа починається зі шкільного подвір’я

Минулого тижня учні Березнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів презентували проект «Шкільне подвір’я ХХІ століття». Участь у обговоренні проекту взяли переший заступник голови райдержадміністрації Сергій Мурований, начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації Віктор Ємець, голова Березнянської селищної ради Ольга Романченко та вчителі.

Президент Учнівської Республіки Савицька Вікторія, учениця 11-го класу та дев’ятикласниці  Мозгова Катерина, Бурковська Діана та Дмитренко Вікторія детально представили сучасний благоустрій шкільної території з впровадження елементів урбаністики. На їхню думку, залучення учнів середньої та старшої школи до процесу створення тематичного та ландшафтного дизайну шкільного подвір’я надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси. В свою чергу, громада селища отримає можливість приймати участь у різноманітних тематичних освітніх, виховних заходах на базі школи.

 ПРОЕКТ

«Шкільне подвір’я ХХІ століття»

1. АНОТАЦІЯ

Школа – наш другий дім, в якому ми проводимо більшу частину свого часу. Як ми знаємо, у сфері освіти України пройшла  шкільна реформа. Зміни розпочалися з вересня 2018-2019 навчального року. Ми готові до змін на краще. Нова українська школа запрацювала з новими партами, класними кімнатами, сучасним обладнанням. Головна будівля нашої школи має новий дах та фасад.

Школа починається зі шкільного подвір’я. Вона повинна бути осередком культури, її зовнішній вигляд повинен бути красивим та зручним не тільки всередині, а й ззовні. Але вигляд сьогоднішнього нашого шкільного подвір’я бажає бути кращим.

Втілення в життя цього проекту дозволить забезпечити комфортні умови пересування учнів і працівників територією школи. Проектом передбачено:

  • створення тематичного дизайну подвір’я школи за допомогою сучасного покриття; зробити доріжки та замінити старе асфальтоване покриття на тротуарну плитку;
  • створити зони відпочинку та фізичного розвитку: встановити спортивний комплекс для дітей початкових класів; шкільний парк перетворити на зону молодіжного відпочинку для дітей протягом шкільних перерв і в позашкільний час;
  • встановити лавки, альтанки;
  • зробити озеленення шкільної території більш сучасним і красивим;
  • побудувати Літню сцену для проведення святкових лінійок, загальношкільних заходів, які проходять в нашій школі.

Це все надасть ошатного вигляду шкільному подвір’ю.

Очікувані результати проекту:

– створення позитивного іміджу закладу через покращення естетичного вигляду шкільного подвір’я під час проведення районних, міських заходів;

– одночасна участь близько 500 учнів та педагогів школи у масових заходах на шкільному подвір’ї;

– зонування пришкільної території з виокремленням зони відпочинку та фізичного розвитку для дітей початкових класів та перетворення шкільного парку на зону молодіжного відпочинку для учнів середніх та старших класів;

– екологічне виховання учнів школи через сучасне озеленення та ландшафтний дизайн шкільної території матиме більш прикладний характер;

– організоване та безпечне дозвілля для 60 вихованців шкільних груп подовженого дня на благоустроєному майданчику.

Обсяг коштів та джерела фінансування:  —————-

2. Докладний опис проекту.

2.1Проблема, на вирішення якої спрямовано проект:

Основною проблемою, на вирішення якої направлено проект, є невідповідність існуючого стану облаштування шкільного подвір’я сучасним естетичним вимогам та вимогам з благоустрою, а також відсутність на території школи можливості проводити загальношкільні заходи на свіжому повітрі у комфортних умовах.

У закладі постійно здійснюються заходи щодо покращання матеріально-технічного стану приміщень та створення комфортних умов перебування для учнів та вчителів. Але, більш ніж за півстоліття свого існування у закладі зносилось та потребує оновлення покриття та естетичне оформлення шкільного подвір’я.

Потрапивши на територію школи можна побачити: заасфальтований майданчик, який  дуже пошкоджений. Через шкільне подвір’я пролягає декілька доріжок, які частково були відремонтовані, але не відповідають вимогам безпеки життєдіяльності та сучасного креативного простору. Це непокоїть батьків та педагогів, адже щоденно по шкільному майданчику рухаються 445 школярів та працівники школи, значна кількість відвідувачів.

Саме тому ініціативна група учнів школи вважає, що впровадження елементів життєвої урбаністики в естетичне облаштування та благоустрій шкільного подвір’я шляхом зонування є актуальним для сучасного закладу освіти, яким є наша школа. Інноваційною складовою проекту є залучення учнів середньої та старшої школи до процесу створення тематичного та ландшафтного дизайну шкільного подвір’я, що надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси, а навчання матиме прикладний характер.

Цільова аудиторія/цільові групи проекту:

1. Первинною цільовою аудиторією, яка безпосередньо зацікавлена у втіленні проекту є учні, батьки та педагоги Березнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, які в результаті реалізації проекту отримають можливість проводити різноманітні тематичні освітні, виховні заходи на сучасному шкільному подвір’ї. Залучення учнів середньої та старшої школи до процесу створення тематичного та ландшафтного дизайну шкільного подвір’я надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси.

2. Вторинною цільової аудиторією проекту є:

– громада селища, яка отримає можливість приймати участь у різноманітних тематичних освітніх, виховних заходах на базі школи;

– органи місцевого самоврядування району та міста зацікавлені у створенні безпечних та комфортних умов перебування дітей у закладах освіти.

2.2. Мета та завдання проекту:

Метою проекту є сучасний благоустрій шкільної території та впровадження елементів урбаністики у Березнянській ЗОШ І-ІІІ ступенів  протягом 2018-2019р.р. з дотриманням бюджету у ____________ грн. Інноваційною складовою проекту є залучення учнів середньої та старшої школи до процесу створення тематичного та ландшафтного дизайну шкільного подвір’я, що надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси, а навчання матиме більш прикладний характер. Завдяки реалізації проекту на благоустроєному шкільному подвір’ї будуть реалізовані різноманітні сучасні культурні, виховні тематичні заходи.

Завдання проекту:

– об’єднати зусилля педагогів, учнів, батьків, направлених на благоустрій, естетичне оформлення та озеленення території школи, як елементів урбаністики;

– розмежувати зони пришкільної території, виділивши зону відпочинку та фізичного розвитку: встановити спортивний комплекс для дітей початкових класів; шкільний парк перетворити на зону молодіжного відпочинку для дітей протягом шкільних перерв і в позашкільний час;

– надати знання та сформувати в учнів уміння та навички мистецтва ландшафтного дизайну;

– перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями.

2.3. Технологія досягнення цілей

Першим етапом реалізації проектної пропозиції стане виконання проектно-кошторисної документації спеціалізованою проектною організацією. На наступному етапі відповідно до ПКД будуть виконуватися роботи з улаштування покриття шкільного подвір’я, облаштування клумби з розміщенням міні-рокарію, відокремлення шкільного майданчику школи від території загального користування, облаштування Літньої сцени для проведення загальношкільних заходів.

Реалізація проекту планується за рахунок співфінансування коштом __________________, ____________ та партнерів проекту.

2.3.1.Заходи проекту.

1. На підготовчому етапі планується:

– провести ярмарку ідей на кращий ескіз шкільного подвір’я з голосуванням та обговоренням результатів на шкільному сайті;

– створити робочу групу проекту, яка складатиметься з представників головного розпорядника коштів, автора проекту та адміністрації закладу;

– укласти договір на реалізацію проекту з головним розпорядником коштів;

– визначити у відповідності до Закону організацію виконавця робіт.

2. На етапі реалізації проекту планується:

2.1. Розробка проектно-кошторисної документації, технічний нагляд та технічне обстеження, авторський нагляд, експертиза ПКД

2.2. Капітальні роботи по улаштуванню шкільного майданчику:

– демонтаж існуючого покриття шкільного майданчику;

– облаштування майданчику сучасною тротуарною плиткою;

– створення клумби з використанням ландшафтного дизайну;

2.3. Організація свята відкриття продукту проекту «Шкільне подвір’я ХХІ століття»

3. Проведення інформаційної кампанії під час реалізації проекту шляхом інформування громадськості на сайті селищної ради, шкільному сайті, в засобах масової інформації.