Оновлені умови для організації дистанційного навчання у школах

        Від 16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

       Нове Положення було затверджено наказом Міністерства освіти і науки від 8 вересня 2020 року № 1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за № 941/35224.

        За словами в.о. міністра освіти і науки Сергія ШКАРЛЕТА, у відомстві розуміють, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання, оскільки діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі.

        «Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти», – зазначає посадовець.

        Відповідно до норм нового Положення, дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/ переведення від батьків.

        Натомість відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість отримав будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

        Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета.

        Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

         З метою забезпечення прав педагогічних працівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

         У рамках своєї автономії школа самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти.

   За матеріалами сайту https://mon.gov.ua